reede, 11. mai 2007

Eilne Eurovisiooni Poolfinaal

Hmmm, mis siis sellest üritusest silma ja kõrvade vahele jäi? Tundub, et enam ei võistle mitte laulud ja hääled, vaid šhowd. Üks uhkem kui teine. Kõikides tantsijad, kõikides uhked kostüümid. Lauluvõistluse mõte kui selline on kadunud juba mitu aastat. Minu isiklik arvamus on see, et kõik sai alguse Läti võidust, kui Maria kleidi ja tantsijatega viidi võit meie lõunanaabritele.

Seekord oli natuke näha tunda ka Lordi eelmise aasta mõjutusi, ehk rockbände oli tavalisest rohkem. Aga ma pean tunnistama, et vanad rockip..rud mulle ei meeldi. Nad ei mõju enam eriti rock-ina. Tegelikult ainuke bänd, kes seal üldse rock'n rolli pakkus oli Tšehhi bänd, minu meelest.

Lauludena neid hinnata on väga väga raske. Kõik on kangesti sarnased ja tegelikult ühtki sellist suurepärast laulu, mida eurovisiooni kontekstist väljaspool kuulata, sellel aastal nagu tavaliselt, mina sealt küll ei leidnud. Siiski oli paar kolm, mis tundusid tavalisest massist huvitavamad. Toon siin ära 2 laulu, mis said edasi ja 2 mis ei saanud.

Edasi ei saanud, aga minule meeldisid:
Andorra - noorte kuttide punksugemetega laul mõjus värske ja lõbusana.
Küpros - võimas naishääl, kelle edasi saamises ma olin üpris kindel.

Edasi said:
Ungari - Janis Joplini häälega lauldud blues, oli ehk kõige lähedamal laulule, mida ma muidu ka kuulaks.
Gruusia - Björki stiilis esitus, kus Gruusia hullult head meestantsijad tõid rahvussugemed sisse. Väga vinge.

Üldiselt ei olnud minu meelest palju kehvem tavalisest tasemest. Ma juba õige mitu viimast aastat ei ole eriti leidnud sealt häid laule, aga see polegi peaasi. Ikka on lahe Eestile pöialt hoida. Ka tänavu. Kuigi mulle Gerli Padari esitatud Partners in crime eriti üldse ei meeldi. Gerlil on küll võimas hääl, aga see läks sellise keskpärase laulu nahka raisku. Kahju. Oli ju juba ette teada, et kohe pärast esimesi laule, et meie olematu show jääb see aasta kahvatuks. Ja nii see ka läks. Ei päästnud isegi Martin Parmas -e lõpumusi. Mulle üldse ei meeldi, kui mehed tantsivad niimoodi lainetades. Seal oli kõvasti üle kümne tantsuesituse, mis olid palju palju vingemad kui meie poiste ma-ei-tea-mis. Lisaks, kes selle režii valis, selle peaks kõrvaldama järgmisel aastal meie eurotiimist. Kaamera volksas pidevalt mööda ebaolulisi kaadreid. Showst kui sellisest ei saanud üldse sotti. Aga kõigest sellest hoolimata ikka ju oleks tahtnud, et omad oleks finaali saanud. Nii kahju. Hea meel on siiski kahest asjast. Eestit esindas EESTLANE ning see oli rahva oma valik. Midagi pole teha, võime ainult ennast süüdistada....või noh neis, kes helistasid ja hääletasid seda Sal-Salleri laulu. Mina helistasin hoopis Romeo ja Julia poolt kaks korda. Jätan endale ka õiguse olla veendunud, et sellega me oleksime kaugemale jõudnud. Show oleks saanud ägedama selle teatraalse laulu ümber kombineerida. Panna nad näiteks lendama või midagi sellist. Oh, ei tea kas laupäeval viitsibki seda halbade laulude paraadi uuesti üle elada. Aga hindamine on kahtlemata lahe...isegi kui Eesti seal ei ole. Laura Põldvere peaks meie hinded siis ka edastama....saab vähemalt teada, mida kaaskodanikud arvavad. Hetkel kuuldud lauludest on minu meelest parimad: Soome, Rootsi, Gruusia, Ungari ja Läti. Tegelikult oleks lahe, kui järgmine aasta toimuks eurovisioon Gruusias näiteks...

Kommentaare ei ole: