kolmapäev, 5. september 2007

Top 10 Laulud

Edetabelite friik, nagu ma olen. Katsun võtta uue kohustuse ning hakata pidama iga kuu edetabelina kokkuvõtet lauludest mida hetkel kõige rohkem kuulan. Ehk siis on need ka ilmselt laulud, mis mulle just hetkel kõige rohkem meeldivad.

Kuna mu mobiilis on selline playlist, nagu "Most played tracks", siis peamiselt teeb telefon minu jaoks edetabeli ise valmis. Katsun kokkuvõtte jõuda valmis iga kuu esimese nädala jooksul. Siis püsib ka teatud võrdsus kuude vahel ning tabel on adekvaatsem. Kuigi teades ennast, hakkavad osalt laule siin tabelis pikalt hästi tundma. Sest ega ma neid laule ju mobiilis eriti rohkem kui korra kuus ei vaheta, ega lisa. Kuid siiski näitab see tabel ära kindlasti ajastu märgiks minu jaoks jäävad muusikapalad. Sellepärast keskendun ka just nimelt uutele lauludele, mitte nendele, mis nagunii aastast, aastasse minuga kaasas käivad. Ehk siis laulud, mis ma tunnen ei ole enam ajakohased, kukuvad automaatselt tabelist välja. Siiski näiteks 1 aasta on veel küllalt normaalne aeg. Sest mõnikord jõuab minu teadvusse laul alles aasta paar pärast selle tegelikku ilmumist. Sellepärast luban ka erandeid, kuid kõik mõistuse (minu enda mõistuse) piirides. (Siin kohal meenus, ma-ei-tea-miks lause "sanity used to be a friend of mine", küll aga see edatabelite fänlus seda ei tõesta...)

Ehk siis pika sissejuhatuse jätkuks laulud, mis viimase kuu jooksul on olnud need kõige-kõige, alustades 10. kohast, jõudes tippu välja:

10. Alejandro Fuentes - Sail away
Tegemist on David Gray coveriga, mis järgib originaali üpris täpselt. Alejandrol on aga samuti päris omapärane hääl ning palju tõotav tulevik. Tšiilis 1987.aastal sündinud laulja. Tuntuse saavutas ta "Idol" ehk "Norra otsib superstaari" saate kaudu. Ta jäi küll alles kolmandale kohale, kuid tänaseks päevaks on temalt ilmunud CD "Diamonds or pearls". Ja sealt omakorda on välja lastud 3 singlit "Stars", "Tomorrow only knows" ning seesamune "Sail away". Uus plaat peaks ilmuma 17. septembril!



09. Jason Mraz - Geek in the pink
Kui ma esimest korda seda laulu kuulsin "American Idol"-i Chris Richardsoni esituses ning otsisin üles originaali. Arvasin, et tegemist on musta mehega. Kuigi on ju diktsiooni selgus ning häält täpselt kuulates selge, et tegemist on valge kutiga. Jason Mraz on üldse minu jaoks selline üpris uue laine esindaja. Ehk siis see on see meloodiline Top40 stiilis laul, mis näitab ära kus kohas praegusel hetkel muusika maailmas on. Ma arvan, et selle lauluga minnes mistahes maailma otsas Iidoli eelvooru ning nende kiirete sõnade selge diktsiooniga ära lauldes on üpris kergelt ja kindlalt võimalik saada edasistesse voorudesse. Aga muidugi musikaalsust peab ikka ka olema...lihtsalt see on selline "fresh" värk, mida sellises saates osalejatelt oodataksegi.



08. Madonna - Hey You
Siinkohal peab arvestama sellega, et ma olen Madonna kauaaegne austaja. Kui seda laulu laulaks keegi teine, siis minu edetabelis propagandalaulud vaevalt platseeruks. Aga selline "väike trummilööja" mix, mis siia laulu sisse on kodeeritud annab edasimarssimise tunde ning nagu alati Madonna puhul on kõik lõpuni läbi mõeldud. Millegipärast meenutab see mulle tema umbes 15 aastat vana laulu "Dear Jessie". Ja nii mõneski mõttes on siin kuulda märke vanast-heast-Madonnast. Kuna kaasautoriks on Pharrell Williams, siis järelikult ka nendes vanades Madonna lauludes on keelpillide kasutamine olnud ilmselgelt Madonna enda idee ning minule see läheb korda. Oh, ja kohe varsti on oodata ka Madonna uut, 11. stuudioplaati. Duett Justin Timberlake-iga on juba sisse lauldud ja mis kõik veel!!!



07. Nadiya - Tous ces mots
See prantsuse lauljanna on minuga sama vana. Pärit alžeeria juurtega sportlikust perekonnast. Nimelt aastal 1989 sai ta Prantusmaa meistriks 800 m jooksus. 20 aastaselt kolis ta Pariisi ning proovis lauljakarjääri. Kuid keset kõike otsustas ta teha pausi ning saada lapse. Kuid pärast lapse sündi tuli ta lavadele tagasi ning mina avastasingi ta selles perioodis. Ehk siis kusagil 5 aastat tagasi lauluga "Chaque foi". Käesolev laul on tegelikult ka juba rohkem kui aasta vana, kuid minuni jõudis see alles paar kuud tagasi. Nimelt mingis mõttes iseloomustab see muusikastiil minu muusikamaitset. Sellel polegi veel nime, kuid tegemist on vihaste noorte naistega ja lauludes seguneb soul, rock ja disco üheks täiesti eriliseks stiiliks. Tavaliselt laulavad mustad naislauljad selles stiilis ja näiteks "Destiny's child"-il on päris mitmeid sellised laulud.
Eelmisel aastal oli ka pisike skandaal, seos sellega, et Nadiyat peeti Zinadine Zidane-i uueks tüdruksõbraks. Kuid ta ise keeldus seda tunnistamast. Ütles ainult et nad käisid korra koos väljas ja kõik. Kahtlemata on tegemist kena naisterahvaga.
Uus plaat ilmub 12.novembril.



06. Jessica Folcker - Snowflakes
Tegemist on ühega kahest Rootsi laulust minu tabelis...Mark my words - tulevikus saab neid kindlasti samuti ja võibolla ka rohkem olema. Jessica on 32 aastane rootslanna, kelle isa on pärit Senegalist ja mamps puhas rootslanna. 1994 aastal osales ta Miss Sweden finaalis. Minu teadvusesse jõudis ta kunagi 90-ndete lõpus lauludega How will I know who You are ja Tell me what You like. Ning sellel ajal sai ka tema CD ostetud, mis vahest siiani mu plaadimängijat külastab. Selle aasta suvel õnnestus mul teda näha ka Kungsträdgardenis, kus ta esitas laule oma nüüdseks juba 4. stuudioalbumilt, mis peaks kohe sügisel ka ilmavalgust nägema, teistehulgas ka selle "Snowflakes"-i. Tema lavaline sarm on nii positiivne. Kogu tema olevus on nii positiivne ning meeldiv, et tema kontserdile läheksin ma iga kell ja laulud ka järjest kõik meeldivad. Eriti teine hit, mis ka minu tabelist napilt välja jäi - "Desperately".



05. Hilary Duff - With love
Millegipärast on mul häbi tunnistada, et see laul mulle meeldib. Kõik need Britneyd, Parised ja sellised "kahtlased" tibid... Ma katsun siiski säilitada "avatud suhtumist" ning lähtun nende puhul ikkagi sellest, mis on mu maitse. Ja see stiil peaks langema samassa kategooriasse mis 7. koha laul. Ehk siis "minu" stiil. Igal juhul selle laulja puhul ülimalt meeldivaks üllatuseks. Varem ta muusika on kah mu tähelepanu köitnud, kuid midagi sellel tasemel pole ta ennem teinud. Tegemist ju tegelikult näitlemisega tuntuse saavutanud tütarlapsega, kes peaks käesoleval kuul saama 20 aastaseks. Texaset pärit tüdruk, kes on proovinud kätt ka suurel ekraanil (kuid seal on ta küll minu meelest üpris lootusetu). Viimane plaat ilmus käesoleval aastal ning sellelt ka käesolev laul.



04. Faber Drive - Second chance
Selle suve "suur" lemmiklaul hakkab väsitama ning ma kuulan teda üha vähem. Kuigi näiteks täna hommikul oli jälle hea meel, kui ta teiste laulude vahelt mu kõrvu voolas. Selle bändi avastasin ma tänu "Canadian Idol", ehk Kanada otsib superstaari saatele. Ja selline college-rock, mis mulle muidu üldse korda ei lähe, tegi triki ära esimese kuulamisega. Nii mõnus ja mõttega sõnadega. Kuigi ma ei saa aru, mis nad mõtlevad "second place to get a second chance"lausega... Bänd sai nime esilaulja järgi ja sai kuulsuse "Battle of the bands" võidu läbi...500 asambli hulgas. Plaat ilmus käesoleva aasta mais ning juba on ilmunud ka uus singel "Tongue tied", mis on ka minul kõvas rotatsioonis.




03. Måns Zelmerlöw - Maniac
Vana hea Michael Sembello laul filmist Flashdance, mille järgi Jennifer Biels tantsis ennast filmiajalukku. Nüüd uues versioonis järgib Måns küll originaali, kuid sisse on tehtud tänapäevasemaid lõike ning rütm on samuti tsipa teine. Måns ise osales Rootsi otsib superstaari saates, kuid ei saanud isegi kolme parima hulka. 2006. aastal võttis ta osa Tantsud tähtedega saatest ja võitis selle. Käesoleval aastal jäi tema "Cara mia" Rootsi eurovisiooni eelvoorus kolmandale (rahvahääletusel teisele) kohale. Täiesti teenimatult. Ta oleks pidanud võitma ja Rootsi oleks saavutanud märksa parema koha. Ta on ka kohalike gay-de suur seksisümbol, kuid K. ütles, et tal on pidavat olema girlfriend.
Måns Petter Albert Zelmerlöw on 21 aastane ja tema plaat "Stand by for..." ilmus käesoleval aastal ning sai ka Rootsi müüduimaks plaadiks.



02. Rob Thomas - Little wonders
Nii ilus laul. Mul tulevad külmavärinad peale. Ime lausa, et see pole mul esimesel kohal, sest ma kuulan seda enda meelest järjepanu. Mulle nii hirmsasti meeldib ja läheb hinge see mõte "väikestest imedest". Rob on aasta minust vanem, ehk 35 aastane ja tema eriline, omapärane hääl on auga viinud ta sinna kuhu ta kuulub. Superstaariks. Muidugi eelkõige tuntud oma ansambli Matchbox twenty lauljana, kuid üks kuulsamaid projekte tema CV-s on duett koos Carlos Santanaga - laul Smooth tõi talle 3 Grammy -t. Samas on ta kirjutanud laule ka Mick Jaggerile, Willie Nelsonile, Chris Daughtryle ja Marc Anthonyle. Käesolev laul on pärit "Meet the Robinsons" filmist.
Järgmist soolo stuudioplaati on oodata ehk järgmisel aastal, kuid midagi kindlat veel ei ole teada. Samas lohutust annab Matchbox Twenty uus CD Exile on Mainstream, mis ilmub juba 2.oktoobril.



01. Timbaland featuring One republic - Apologize

Kõige lähedesem vist Timbalandi lauludest ballaadile. Millegipärast on vabandamine kui teema minule eriti hinge minev. Minu meelest see on selline tegevus, mis nõuab mingis mõttes inimeses eneseületamist ja on ekstreemne. Raske, kuigi pärast seda on kergem....tavaliselt. See laul on nii ilus ja kuidagi ehtsalt on tunda selles nende laulude tunnetust, milles Timbaland osaleb...nagu näiteks viimase terve aasta lemmik Nelly Furtado Say it right...see sama tunnetus on minu jaoks olemas ka selles laulus. Timbaland on üldse geenius. Ma olen kuulnud ka seda laulu ilma temata ning minu jaoks pole see midagi. Timbaland ise on muideks sama vana kui 2.koha Rob Thomas. Tema plaat ilmus käesoleva aasta kevadel ning sellelt plaadilt "The way I are" on mul samuti pidevalt kõrvaklappides.

Kommentaare ei ole: