esmaspäev, 3. märts 2008

Betti Alver - Tulipunane vihmavari


Ikka vahest jälle tuleb tunne, et tahaks Betti Alver -i Tulipunane vihmavari -luuletust kuulda või lugeda. See on täiesti maagiline! Siin on see kirjas nii nagu Eesti Luule Antoloogia I osa raamatus:

Kui kõrgel olid lauad ja laed,
Kui lähedal oli päike!
Kui lähedal taevas, kui kaugel aed!
Ma olin väike.

Olin väike, kuid ihkasin juba.
rohkem kui nukku ja nukutuba,
rohkem kui pildivihku pihku,
rohkem kui linnukest pihku,
täringuks tähte
ja palliks kuud,
rohkem kui tooreid tikrimarju,
rohkem, rohkem, kui midagi muud
ihkasin,
oh kuidas ma ihkasin
tulipunast vihmavarju!

Ja siis viimaks, viimaks ometigi
ta oli mul tõesti peos,
tõesti mu südame ligi,
mu kaenlas, mu süles,
kord kinni, kord lahti!

Kesk jooksujahti
tõstsin kilgates üles
suure päikese poole
omaenese väikese
tulipunase päikese!

Kord hoidis teda mu parem käsi,
kord tantsitas vasem.
Hüppasin, hõiskasin
ja olin valmis rataskaari lööma.

Ema ütles aknast:
"Ole ometi tasem.
Pane vihmavari pingile
ja tule tuppa
sööma."

Kui kõrgel olid lauad ja laed!
Kui lähedal oli päike!
Kui lähedal taevas, kui kaugel aed!
Ma olin väike
ja kähku sain küllalt roast.
Tippasin toast.
Käsi veel ukselingil,
lävel kepsu ju löömas jalad -

ma ei kilganud äkki enam
ega taibanud vähematki.
Minu pisike päikene pingil
oli katki.
Oli katki.
Oli keskelt murtud katki.

Suur päike
paistis korraga kaugelt.
Lauad ja laed olid samad,
kuid hoopis madalamad.
Ma olin väike,
ei saanud millestki aru,
ei mõistnud, ei märganud muud,
kui panin pea vastu seina
ja nutsin
oma elu
esimest leina.
Ma ei osanud küsida, kosta
ega sõnadega kurta.
Ma ei lasknud end lohutada.

Ema lubas osta
uue varju, mis on veelgi kenam

Uut aga,
uut
ma ei tahtnud enam.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Danzumees, anna andeks et teemast mööda, aga ole pai ja jaga oma Väikse Printsi kuuldemängu :)

Oma vana blogikande alt leiad ka teise huvilise, ta tuli siia minu viite peale. Orkuti Väikse Printsi kommuunist leiad veel mitu :)

must.notsu// //mail.ee

Danzumees ütles ...

Anna mõni päev aega. Ma pean selle plaadi üles otsima. Ainult, et seda vist meiliga ei saa saata, sest see on liiga suur, isegi mp3-na. Kas on mingi ftp kuhu selle võiks üles laadida? Või mis on ettepanekud?