pühapäev, 16. märts 2008

Kulka kirjandusauhindade võitjad, Jumper, Dan in real life ja Martin McDonagh

Ilukirjanduslik proosa
Ene Mihkelson„Katkuhaud”
See oli ka minu valik. Sama hästi oleksid võinud võita ka Kivirähk või Kaplinski

Luule
Kivisildnik „Sumo”
See oli ka minu valik. Kuigi Kangro oleks ka võinud võita

Näitekirjandus
Andrus Kivirähk „Voldemar”
See oli ka minu valik. Jeeeeee!!!!! Läks õigesse kohta!

Laste- ja noorsookirjandus
Ilmar Trull„Järvevaht ja joogivesi”
See oli ka minu valik. Ja just nimelt see auhind tegi mulle kõige rohkem rõõmu! Trull on niiiii seda väärt!!!!

Esseistika
Tõnu Õnnepalu„Flandria päevik”
See oli ka minu valik. Kuigi ka Kull oleks võinud võita oma Oskar Luts -uga.

Ilukirjanduslik tõlge võõrkeelest eesti keelde
Ly Seppel Orhan Pamuk „Lumi”
See oli ka minu valik. Igati võitu väärt!

Tubli žürii oli tänavu! Uskumatu tabamus!

Tänane mõte nr.1:
Miks Hollywood ikka toodab selliseid mõtetuid, vigadest kubisevaid action-filme nagu "Jumper" (Eestis on selle pealkirjaks vist "Hüppaja"). Okei, ma saan aru, et raha teenimiseks, aga raha võib teenida ju ka selliste toredate ja südamlike filmidega nagu näiteks "Dan in real life".
(Näitena on toodud kaks viimast filmi mida vaadanud olen, samas on ju ka Dan in real life -tüüpi filme tehtud varem korduvalt, aga mina leidsin ikka selle enda jaoks uue ja hea sellest üles. Seevastu Jumper, mis kestis kõigest tunni ja 20 minutit, kestis minu meelest tunni liiga kaua. Ehk siis ma haigutasin pidevalt ja ei suutnud oma silmi uskuda, kuidas vaatajat alahinnatakse. Hayden Christiansen on ka üks kangemaid ja kehvemaid tänapäeva noori näitlejaid. Pole temalt veel ühtki head rolli näinud ja ikka teda veel kasutatakse. Uskumatu! Oleks pidanud Roeper -it uskuma ja Jumper -it mitte vaatama. Hetkel tahaks kõige rohkem näha filmi "In Bruges", mille on kirjutanud üks mu lemmikuid näitekirjanikke Martin McDonagh. See hallpea on minust vaid 3 aastat vanem, aga millised fantastilised näidendid ta on jõudnud juba kirjutada! Eestis on need kõik ära lavastatud: Padjamees NO99-s, Mägede iluduskuninganna Vanemuises, Inishmaani igerik Linnateatris, Inishmore-i leitnant Draamateatris ja Connemara.Üksildane lääs - mis on minu teada kaks erinevat näidendit üheks kokku köidetud - Rakvere teatris. Vapustavad tükid, kas pole?)

Kommentaare ei ole: