reede, 18. juuli 2008

Indiana Jones ja Kristallpealuu kuningriik – Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)

Spielbergi, Lucase ja Fordi neljas Indy film oli senistest kõige kehvem. Minu jaoks, kes ma olen nö kasvanud Indy filmidega, olen ehk saanud liiga vanaks sellise lolluse jaoks. Kus lisaks üleloomulikele (vaatajaid alahindavatele) stseenidele, kubises film igasugustest silmatorkavatest vigadest, nii fakilistest kui pildilistest. Huvitav kas nad üle ei kontrolli kui sellist praaki kinodesse lasevad?

Võibolla kui sisu oleks olnud rohkem sisukam, ehk siis polekski tähele pannud, kui ühes stseenis on asjad olemas järgmises mitte, või kui metallist juhtmed paistavad kaadris, ei saa aru. Kõik see raha mis on kulutatud efektidele, ehk arvuti täpsusega tehtud kaadrid ja samas kõrval on lastud selliseid vigu sisse. Ma ei hakka neid apse üles loetlema..kelle huvi või ise lugeda mõningatest siit.

Sisu sisuks, see oli sobilik mu 7 aastase poja intellektuaalsele tasandile ja seega on ka sellistel filmidel oma sihtgrupp ja vaatajaskond, kuid mind eriti häirisid need kaks peategelast. Õigemini "näitlejad" Harrison Ford ja Shia LeBeouf. Sellised "kivinäod". Ford oli minu meelest ka natuke vana ja väsinud juba sellise rolli jaoks ja LeBeouf on kehvemaid noori näitlejaid, keda ma kinos viimastel aastatel näinud olen. Ma panen ta samasse kasti Hayden Christianseniga.

Õnneks oli nende kehvade peaosalistele vastukaaluks toodud ekraanile rida vingeid kõrvalosalisi, kes tõesti "päästavad, mis päästa võimalik". Cate Blanchett, kes teeb igast filmist, kus ta osaleb - elamuse. Tema "ice-cold Ukrainian bitch", dr. Irina Spalko on kogu filmi pärl! Lisaks Ray Winstone, John Hurt ja Jim Broadbent kõik oma rollides on väga head, kuigi natuke "oma karakeris", siiski näidates neile ameeriklastele taset.

Filmi teine pool oli üks pidev action, ehk hingamiseks eriti hetke ei jäeta. P-le meeldis kõige rohkem see kuidas nad autode peal vehklesid ja vahepeal autosid vahetasid. Minule meeldis see Blanchett-i lause, mis ta LeBeouf-ile ütles: "Sa võitled nagu noormees, innukalt alustad kuid tahad kiirelt lõpetada". Paar sellist head ütlust oli veel, mis näitab, et tegemist kõigest hoolimata oli proffidega ("Heaks arheoloogiks ei õpita raamatukogus lugedes" jne jne).

Lugu ise rääkiski sellest, kuidas errusaadetud vana arheoloogiaprofessor Indiana Jones läheb ühe noormehega koos kristallpealuusid otsima. Lisaks on vaja aidata prof. Oxley-d. Teele atuvad aga Vene ehk Stalini spioonid, kes jahivad sama asja. Film ongi pidev tagaaajamine ja võidujooks kristallipealuudele. Mingi hetk liitub Indy seltskonnaga tema vana pruut ja kolleeg Marion (Karen Black). Henry Jones peab selle pealuu viima tema õigele kohale ja kogu see seiklus käib nii vees kui maa all ja maa peal. Lisaks on veel kõiksugu sipellgaid ja ahve ja mida kõike veel asjasse segatud...

Hinnang: 3+ (jah, uskumatu, aga kogu selle jutu põhjal, mis ma kirjutasin, oleks võinud ju eeldada kehvematki hinnet, aga ega mul igav ka ei olnud ja lapsele meeldis...)

Kommentaare ei ole: