reede, 19. detsember 2008

Restoran Ö

Üldiselt ma käin meeleldi restoranides. Eriti uutes. See pakub teatud määral avastamisrõõmu :) Küll aga pole ma veel siiani sattunud sellesse "kuulsasse" ühetähelisse Tallinna ühte "tipp-toitlustusasutusse". Ei, need jutumärgid pole mõeldud ironiseerimise mõttes vaid hoopis RÕHUTAMISE mõttes! Ma olen täiesti nõus nende kiitvate "massidega". See koht on tõesti eriline.

Mis teeb ühe restorani eriliseks? No ikka kõigepealt söök. Roman Zastserinski, kes on restorani Chéf de Cuisine, on ju võitnud mitmeid auhindu ning ma ei imesta kohe mitte kõige vähematki! Menüü on oma leidlikkuse poolest lausa oivaline. Jah, esmapilgul pani küll mõtlema, et mis...igas asjas kuidagi sibul rõhutatud... et mismoodi nagu see on "modernne Eesti köök" (ma ei söö sibulat, et pea ka sibulat mingiks "eriti" eestlaslikuks toiduaineks). Kuid loomulikult saab ju ka kõike "ilma" tellida...kuid kas see on täiusliku maitseelamuse rikkumine? Peakoka solvamine? Ei, ma ei leia nii. Kõik toitained ei sobi ju kõigile ning "kurja kokka" köögist ka õnneks mu kapriisidele kommentaare jagama köögist keegi ei tulnud :)

Samuti oli interjöör nii mõnusalt mahe, mis siis sellest, et päevavalguses tundus, et üpris tumedates toonides. Kuidagi stiilne ja mis peamine - elegantne. Ainuke komponent, mille peale hambaid või"ks" krigistada on hind. Pearoogade...noh ja ka eelroogade hinnad on ikka üle mõistuse kõrged. Muidugi esinduslikeks vastuvõttudeks või oluliste välismaiste kodanike toitlusmiseks ehk see number ei ole just see esimene, millele rõhku paned koha valikul. Eriti kui kogu söömine koos ülimalt meeldiva teenindusega on nagu lihtsast "söömisest" suurem elamus :) Aga ütleme nii, see restoran ei ole "igapäevaseks kasutamiseks". Aga eks enda positsioneerimine ju sellesse klassi, see teeb Ö restoranist omakorda elamuslikuma.

Toidu, ehk selle kõige olulisema juurde tagasi tulles...mis kõige rohkem nende kahe erineva toidu juures silma hakkas, mida meil õnnestus nautida, siis enne kõike erinevate toiduainete fantastiline sobitamine ja sobitumine! See teeb ju toidust nii põneva kui õnnestunult on pandud kokku toiduained, mida kodus ei oskaks isegi oma unistustes kokku sobitada. Ö-restoranil on see aga õnnestunud tõeliselt fantastiliselt. Lisaks tseremoniaalselt pakutud tervituspala ja kivile pandud või koos omaküpsetatud leibadega. Kõik on väga stiilne ja "erilline".

Kokkuvõttes oli see tõesti elamus. Kindlasti ka sellepärast, et sain jagada seda ühe "erilise inimesega". Äitäh Ö!

Hinnang: 4+ (kindlasti üks tipprestorane ning oleks ehk patt vinguda menüü peale, kuid ma oleksin tahtnud pigem kohe esmasel lugemisel olla olukorras, kus ma "tahan kõike", mitte olukorras, et "seda ma ei taha, seda võibolla, see on huvitav". See ongi mu ainuke "tõeline kriitika", sest eks hinnad olid ju kõrged, aga lõppude lõpuks ikkagi "elamuse" väärilised ja väärikad:))

Ahjaa...ma ise juhtusin sööma veiseliha...keele viis alla!

Kommentaare ei ole: