pühapäev, 7. märts 2010

Täna öösel jagatakse Oscareid - minu ennustused

Rootsi TV9 kannab gaala otse üle!!! Eelmisel aastal üle tõeliselt pika aja jäi see mul nägemata, sest olin Eestis ja maal ei näita PRO7-t, seega pidin jälgima live-blogimist. Sellel aastal mõtlesin ise korraldada live-blogimise ja kui keegi on samas olukorras nagu mina mullu, siis on teretulnud öösel jälgima ja kaasamõtlema. Ma katsun võimalikult palju üles kirjutada ning pidevalt lehekülge uuendada. Kuigi väike võimalus on, et siinse postituse all oleva ekraani kaudu saab ka Oscareid näha....

Enne show-d aga nagu ikka, mängin arvamismängu. Sest kes enam pärast usuks, kui ütlen, et õigesti ennustasin :) Igal aastal olen ikka oma info enne jagamist teatavaks teinud nii ka tänavu. Muuseas, minu andmetega on Forum cinemas ennustusvõistlusel võidetud auhindu vähemalt viimasel 3 aastal. Kuigi kahjuks siiani kordagi veel mitte peavõitu:)) Mõned üksikud filmid on küll veel nägemata. Ent piisavalt palju on siiski nähtud ka, et oma arvamust avaladada. Paar filmi jõuab veel ehk siin enne showd ka ära vaadata veel.

Toon välja, mida minu meelest üldsus arvab, kes võidab ja keda seeläbi võitjaks ennustan ning kes/mis minu arvates parim on. Kategooriaid on kokku 24 ja tavaliselt panen täppi 15-17. Harva ka 18 kategooriat (nagu näiteks eelmisel aastal). Rekordit hetkel ei mäleta, aga mul on tunne, et ega ma eriti üle 18 täppi polegi kunagi pannud.

Siin siis ennustused ja isiklikud eelistused:

Parim naiskõrvalosa -
ennustan: Mo'Nique (Precious)
minu lemmik: 1. Mo'nique - Precious
2. Anna Kenrick - Up in the air
3. Maggie Gyllenhaal - Crazy heart
4. Vera Farmiga - Up in the air
5. Penelope Cruz - Nine

Mitte, et Cruz kehva oleks olnud, lihtsalt see roll ei olnud minu meelest oscarinominatsiooni väärt (pigem oli parim neist naistest seal Marion Cotillard). Tegelikult ei olegi (peale Mo'Nique-i) tänavuste kandidaatidevalikuga rahul. Aga samas vahet ju pole, sest Mo'Nique nagunii võidab :)

Parim originaalstsenaarium -
ennustan: Quentin Tarantino (Inglourious basterds)
minu lemmik: 1. Inglourious basterds
2. Hurt locker
3. Up
4. The messenger
5. A serious man

Selles kategoorias võib vabalt võit minna ka Hurt locker-ile. Kui keegi ülejäänud kolmest peaks võitma, siis olen tõesti üllatunud. A serious man kandideerib küll sellepärast, et vennad Coenid selle on kirjutanud. Täielik hype. Tegelikult Messenger-i lugu on üpris originaalne ja Woody Harrelsoni tegelase tekst nutikaid ütlusi täis.

Parim mugandatud stsenaarium -
ennustan: Jason Reitman/Sheldon Turner (Up in the air)
minu lemmikud: 1. Up in the air
2. District 9
3. Precious
4. An education
nägemata: In the loop

Usun üsna kindlalt, et Up in the air võidab. See tekst oli ju igas mõttes intelligentne ning nutikas. Võibolla on mingid väiksed võimalused ka filmidel District 9 ja Precious, kuid sügavalt kahtlen selles.

Parim multifilm -
ennustan: Up
minu lemmik: 1. Up
2. Coraline
3. Fantastic mr.Fox
4. The princess and the frog
nägemata: The secret of Kells

Siin pole vist kellelgi kahtlust, kes võidab ja kes peaks võitma :) Mõned küll kiidavad, et Fantastiline härra Rebane on originaalsem. Ja see ju võis originaalsem olla, aga parem küll mitte (minu meelest). Kiidetud on ka Secret of Kells-i.

Parim lühimultifilm -
ennustan: Matter of loaf and death
minu lemmik: 1. Logorama
2. Matter of loaf and death
3. The lady and the reaper
4. Granny O'Grimm's Sleeping beauty
5. French roast

Selle kategooria võitjat on tänavu üpris raske ennustadata. Olen küll kõik 5 näinud, kuid kahtlemata avaldas mulle mõju see, et Logorama-t nägin kinos, aga teisi internetist. Usun siiski, et Akadeemia suur armastus Wallace ja Gromit-i vastu on see, mis neile võidu toob. Samas mitmed pakuvad ka võitjaks Lady and the reaper-it. Ning tagatipuks ei julgeks võistlejate hulgast kustutada ka Granny O'Grimmi-i stiilis muinasjutu mugandust.

Parim kunstnik (art direction) -
ennustan: Avatar
minu lemmik: 1. Avatar
2. Sherlock Holmes
3. The young Victoria
4. Nine
nägemata: The imaginarium of Doctor Parnassus

Kas on siin Avatari loodusimedele vastast? Ei usu mina. Üldse korjab ilmselt Avatar suurema osa tehnilistest oscaritest. Aga tehnika ei ole ainus, mis filmi teeb... veel olulisem on ju sisu... Selles suhtes äkki palju parem ning meelelahutuslikum film - Sherlock Holmes pääseb löögile? Ja kostüümidraamad, nagu Young Victoria, on ka tihti peetud oma ehtsuses sellistele arvuti-kunstnike vastandiks. Ja selles suhtes natuke suurema töö tegijateks...

Parim kostüümikunstnik -
ennustan: Sandy Powell (Young Victoria)
minu lemmik: 1. Young Victoria
2. Bright star
3. Coco before Chanel
4. Nine
nägemata: The imaginarium of Doctor Parnassus

Kostüümikunstnikuoscar kuulub ikka kostüümidraama kostüümikunstnikule :) Kuigi nii Bright star kui ka Coco apres Chanel, mõlemad on ju nö. moeloojast ja sellepärast akadeemia moekunstnike divisjoni inimesed võivad nende filmidega palju paremini suhestuda. Aga mida teeb Nine siin nimistus, see on minu jaoks täielik arusaamatus - pange Nicole Kidman uhke kleidiga filmis ringi käima ja nominatsioon ongi garanteeritud...

Parim make-up -
ennustan: Star trek
minu lemmik: 1. Star trek
2. The young Victoria
nägemata: Il Divo

Väga ebausutav, et Star Trek ei võida. Kuigi Young Victoria soengud olid ju uhked. Ja Il Divos on üritatud teha tegelasi prototüüpidega sarnaseks (Il Divo-st olen näinud pool filmi), mis on vist palju raskem, kui lihtsalt välja mõelda huvitavat meiki.

Parim operaator (cinematography) -
ennustan: Inglourious basterds
minu lemmik: 1. Inglourious basterds
2. White ribbon
3. Hurt locker
4. Harry Potter
5. Avatar

No ausalt öeldes on see minu ennustus minu enda eelistusest nii kõvasti mõjutatud, et tegelikult ma usun, et võidu viib Avatar. Minule aga just Avatari kaameratöö ei meeldinud üldse. Liiga palju arvutiga mängimist... Palju huvitavam oli hoopis mustvalge ja täpselt kalkuleeritud kaadrid saksa filmis Das Weisse Band. Ja ega välistada ei või ka Hurt locker-i võitu. Seal oli päris häid kaameraliikumisi ning just see "liikumine" on tavaliselt see, mis akadeerialiikmetele mõjubki. Siin oleks ilmselt palju targem panna panus Avatarile või Hurt lockerile!

Parim lühimängufilm -
ennustan: The door
minu lemmik: 1. Instead of Abracadabra
2. Miracle fish
nägemata: The door, Kavi, New tenants

Selles kategooriast on naljakas, aga tihti nimekirja esimene film võidab :) Ise olen näinud 2 kandidaati ning kumbki neist võita küll ei tohiks. Sellepärast arvan, et lisaks "The door"-ile võib vabalt võidu viia ka laps-orjast rääkiv film "Kavi" või paljukiidetud "New tenants".

Parim meeskõrvalosa -
ennustan: Cristoph Waltz (Inglourious basterds)
minu lemmik: 1. Christoph Waltz (Inglourious basterds)
2. Woody Harrelson (The messenger)
3. Matt Damon (Invictus)
nägemata: Christopher Plummer (The last station), Stanley Tucci (Lovely bones)

Siin ei ole mingit muud varianti kui Cristoph Waltz. See roll on nii mahlakas! Muidugi mul ju veel nägemata ka paar tükki... aga ikkagi ei usu, et keegi suudab seda lüüa.

Parim dokumentaalfilm -
ennustan: The cove
minu lemmik: 1. The cove
nägemata: Burma VJ, Food Inc, The most dangerous man in America, Which way home.

Ma pole jõudnud teisi kandidaate tänavu veel vaadata, sest ma usun, et võitja on teada... kuigi paljud kiidavad ka Food Inc-i. Mõned arvavad, et Which way home võidab. Seega kes teab, kes lõpuks võidu võtab, aga usun, siiski et see haide-lugu on terves maailmas laineid löönud selle võrra palju, et see võidu korjab.

Parim lühidokumentaal -
ennustan: China's unnatural disaster
minu lemmik: 1. China's unnatural disaster
nägemata: The Last Campaign of Governor Booth Gardner, The last truck, Music by Prudence, Rabbit a la Berlin.

See Hiina kurb dokumentaal mõjus mulle sügavalt. Paljud ennustavad võitjaks ka Last Truck-i ja Music by Prudence-it. Ise usun, et Rabbit a la Berlin võib ka võidu viia ning miks ka mitte see kuberneri kampaania lugu. Väga raske ennustada võitjat, kui pole ise näinud peale ühe kandidaadi.

Parimad eriefektid -
ennustan: Avatar
minu lemmik: 1. Avatar
2. District 9
3. Star trek

No siin ei ole vist mingit kahtlust. Üks väheseid kategooriaid, kus ka mina olen Avatari poolt :)

Parim helimontaaž (sound editing)-
ennustan: Avatar
minu lemmik. 1. Inglourious basterds
2. Avatar
3. Hurt locker
4. Star trek
5. Up

Oleme ausad, selle oscari viib koju kas Avatar või Hurt locker. Noh, ega ma ei imestaks kui Star trek või minu lemmik - Inglourious basterds võidaks. Up oleks juba paras üllatus. Kuigi heli multikategelaste suude liikumisega kokku lõigata on ilmselt raskem kui filmi otseheli? Ei tunne täpselt neid digitaalseid tänapäeva võimalusi....

Parim heli(miximine) -
ennustan: Hurt locker
minu lemmik: 1. Hurt locker
2. Avatar
3. Inglourious basterds
4. Star trek
5. Transformers 2

Sama nagu eelmise kategooriaga. Ei tea, kas Avatar või Hurt locker... oleneb ka palju, et kes selle parima filmi neist kahest koju viib. Aga tavaliselt on mõlemad helikategooriad ühe ja sama filmi pärusmaa, kui on nii vinge tehnilise poolega film nagu Avatar. Isegi kui see ei võida parima filmi oscarit. Samas paljud pakuvad seda oscarit Hurt lockerile ja ma tahaks uskuda, et "parim film" võtab ka kõige rohkem oscareid koju kaasa...

Parim montaaž (editing) -
ennustan: Hurt locker
minu lemmik: 1. Inglourious basterds
2. Hurt locker
3. Avatar
4. Up
5. Star trek

Parima filmi võib tavaliselt selle kategooria võidu põhjal ära arvata. Päris tihti peetakse, et "montaaž" ongi see, mis on teinud filmi. Iga filmiga seotud inimene teab kui oluline on filmi kokkulõikamine. Huvitav montaaž annab palju uurde ning kehv montaaž rikub kogu loo ja terviku ära. Ma arvan, et akadeemia valik langeb Hurt locker-ile või siis Avatarile. Oleneb kumb võidab parima filmi oscari.

Parim originaalmuusika -
ennustan: Up
minu lemmik: 1. Sherlock Holmes
2. Fantastic mr.Fox
3. Up
4. Avatar
5. Hurt locker

Avatari ja Hurt lockeri muusikat ma ausalt öeldes ei mäletagi praegusel hetkel. Kõik on veendunud Up-i võidus, sellest ka minu ennustus. Kuigi kõige parem muss oli Sherlock Holmes-i vene sarjaga natuke sarnane muusika. Tõeline nauding ning kõrvatorkavalt hea!

Parim originaallaul -
ennustan: The weary kind (Crazy heart)
minu lemmik: 1. The weary kind (Crazy heart)
2. Take it all (Nine)
3. Down in New Orleans (Princess and the frog)
4. Almost there (Princess and the frog)
5. Loin de Paname (Paris 36)

Ei tahaks juba filmi taseme pärast au Printsessile ja konnale ega ka Paris 36-le. Mõlemad ei olnud just minu maitse järgi. Kuigi tegelikult ükski viiest ei ole päris see, millele selline kategooria nagu laul võiks just esile tõsta sellised filmid, mis muidu ei pääse kandideerima... Kindlaks võitjaks peetakse countrymuusikast rääkivast filmiloost seda countrylaulu.

Parim mitte-ingliskeelne film -
ennustan: Un Prophete (Prantsusmaa)
minu lemmik: 1. Un Prophete (Prantsusmaa)
2. Das Weisse band (Saksamaa)
3. El secreto de sus ojos (Argentiina)
nägemata: Ajami (Iisrael), Milk of sorrow (Peru)

Erinevad kriitikud pakuvad võitjaks nii Prantsuse, Saksa kui ka Argentiina filmi. Minu üldse üks selle aasta lemmikfilme oli Prohvet, seega usun selle võimalustesse puhtalt isiklikust aspektist. Minule Argentiina film ei meeldinud, seega selle võimalustesse ei usu üldse, pigem võib ohustada see Cannes-i võidufilm vägivaldsetest lastest...

Parim režissör -
ennustan: Kathryn Bigelow (Hurt locker)
minu lemmik: 1. Quentin Tarantino (Inglourious basterds)
2. Kathryn Bigelow (Hurt locker)
3. Jason Reitman (Up in the air)
4. Lee Daniels (Precious)
5. James Cameron (Avatar)

Avatar oli minu jaoks aasta suurimaid pettumusi kinosaalis. Inglourious basterds ja Up in the air, minu lemmikfilmid. Lisaks hurt locker oli ju väga usutav ning ülimalt hästi tehtud. Natuke tahaks ka, et ometi üks naisrežissör võidaks oscari. Seda pole kunagi filmiajaloos juhtunud. Naljakas, et Bigelow ja Cameron on ex-abikaasad... Minu hoian ikkagi Tarantinole pöialt1

Parim naispeaosa näitleja -
ennustan: Sandra Bullock (The blind side)
minu lemmik: 1. Meryl Streep (Julie & Julia)
2. Sandra Bullock (The blind side)
3. Carey Mulligan (An Education)
4. Gabourey Sidibe (Precious)
nägemata: Helen Mirren (the last station)

Siin peetakse üpris kindlaks võitjaks Bullock-it. Ma ise salamisi loodan, et Streep üllatab. Mõned ükskud arvavad, et kui üldse keegi üllatab siin Bullock-it võidust ilma jäämisega, siis see on suur must Sidibe.

Parim meespeaosa näitleja -
ennustan: Jeff Bridges (Crazy heart)
minu lemmik: 1. Morgan Freeman (Invictus)
2. George Clooney (Up in the air)
3. Colin Firth (Single man)
4. Jeff Bridges (Crazy heart)
5. Jeremy Renner (Hurt locker)

Ei, mina ei saa aru, miks absoluutselt kõik Bridges-ile võitu pakuvad. Polnud see roll midagi erilist ega erinevat tema varasematest rollidest. Seevastu Freeman teeb täiesti vinge Mandela. Muudab ennast ja isegi oma rääkimist ja minu meelest päris usutavalt ja õnnestunult. Mõned arvavad, et kui keegi Bridges-i eest peaks võidu nappama, siis see on Firth. Aga minu meelest tema enesetappu planeeriv homoseksuaalne "üksik mees" oli ka üsna tüüpiline Firth. Kuid siiski parem kui Bridges (imho).

Parim film -
ennustan: Hurt locker
minu lemmik: 1. Up in the air
2. Inglourious basterds
3. Hurt locker
4. Precious
5. Up
6. Education
7. District 9
8. Blind side
9. Serious man
10. Avatar

Variante on tegelikult praegusel hetkel kolm. Kõige tõenäolisemalt võidab kas Hurt locker või Avatar. Kuid lisaks võib võidu korjata ka Ingloourious basterds. Ülejäänutel ilmselt võimalusi enam pole. Igatahes oleks teiste võit tõeline üllatus. Minule Avatar üldse ei meeldinud, seega pigem loodan just, et see ei võidaks... Lahe oleks kui Inglourious basterds tuleks ja korjaks selle kõige magusama oscari. Tegelikult on lahe, et otsustati jälle 10 kandidaati parima filmi kategoorias võtta esile. Nii saavad ka sellised ebatavapärast žanrite" filmid nagu District 9 ja Up selles kõige kõigemas esile.

Üpris laialipillutud võiduennustused. Kas tõesti pole üht tugevat või siis ei suuda ma lihtsalt uskuda Avatari võimalustesse?
Praeguse seisuga jagunevad võidud:
Hurt locker 4
Crazy heart 2
The blind side 1
Un Prophete 1
Up 2
Avatar 3
China's unnatural disaster 1
The cove 1
Inglourious basterds 3
The door 1
Star trek 1
Young Victoria 1
Matter of loaf and death 1
Up in the air 1
Precious 1

Suure tõenäosusega saab Hurt locker ka operaatoritöö oscari või stsenaariumi oscari... seega lõpuks on tal ikka 6 Oscarit koos... samas kui Avatar peaks võitma parima filmi, siis on ta ilmselt rabanud ka montaaži ja mõlemad heli-oscarid... niiet Avatar võiks vabalt lõpetada õhtu 7 oscariga... Eks siis näis kuidas läheb. Kas keegi on veel oma ennustused internetis üles kirjutanud?

Leidsin ühe "mängija", mis "peaks" kandma ka läbi interneti gaalat üle (või vähemalt selle "punase vaiba" osa), aga ega ma selles 100% kindel ei ole, kas Eestis ka toimib. Tasub proovida... panen selle siia üles. Ehk kui muidu ei näe, siis proovi ja vaata Oscareid internetis - Watch Oscars live through live streaming - eesti aja järgi kell 3:35



Kommentaare ei ole: